Doom-peleistä

03.05.2020

Päätin lopettaa Doom-pelien pelaamisen. Ne ovat yksinkertaisesti liian väkivaltaisia (etenkin se uusin, josta en missään vaiheessa ole ollut kiinnostunut!) ja mielestäni helvetti on sellainen teema, mitä peleissä ei pitäisi ollenkaan käyttää. Pikku hiljaa aloin ymmärtää veljeni mielipidettä, että nämä pelit ovat huonoja. Lapsena, kun olin pelannut Wolfenstein 3D:ta, mutta en Doomia, ajattelin että tuskin Doom on sitä parempi. Kun aloin pelata sitten Doomia tuossa muutama kuukausi takaperin, ajattelin että ehkä Doom on sittenkin parempi. Nyt kuitenkin ajattelen, että Wolfenstein on paljon leppoisampi peli, ja sitä saatan pelata vielä tulevaisuudessakin, vaikka onkin väkivaltainen. Yhä yhdistän Wolfenstein-pelin johonkin kauniiseen musiikkiin, jota sattumalta olen lapsena kuunnellut samalla, kun olen pelannut sitä, esim. Vesa-Matti Loirin Unelmia-levyyn (joka on muuten tosi hyvä!). Ja tästä pelistä minulla ei ole minkäänlaisia ahdistavia tai pelottavia kokemuksia.

Väkivaltaisissa peleissä minun kohdalla on se vika, että ne tulevat uniin. Unissa saatan luulla, että pelaan peliä, ja se kaikki ammuskelu ja tappaminen tuntuu pahalta herätessä. Onneksi tätä tapahtuu hyvin harvoin. Vaikka en pidäkään väkivallasta (elokuvissa en näe siinä mitään järkeä), olen jotenkin kiinnostunut CS:GO:n ja Overwatchin kaltaisista peleistä. Vaikka ne ovatkin väkivaltaisia, ne eivät tavallaan tunnu siltä minulle.

Mutta onneksi on olemassa paljon muitakin pelejä kuin väkivaltapelit. Ja vaikka Doom onkin ahdistava peli, mikään ei estä minua lukemasta kirjaa, joka kertoo pelistä ja sen tekijöistä! :)

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita